Přeskočit na obsah stránky

Video VacuShape
facebook

Pilates

Jde o pomalé a plynulé cvičení , které zvládne i začátečník. Klade důraz na správné dýchání, uvědomění si potřeb svého těla

a prožitek každého pohybu.

  

Autor této metody Joseph Hubertus Pilates dokonce slibuje: "Po 10 hodinách se budete cítit lépe, po 20 hodinách budete lépe vypadat a po 30 hodinách budete mít nové tělo."

  

Pilates vám zmírní a odstraní bolesti zad a problémy s tím spojené. Získáte pevné, dlouhé a štíhlé svaly, především

v choulostivých partiích břicha, stehen, hýždí a také zad a paží. Naučí vás efektivně, účinně a přirozeně pracovat s vaším tělem. Narovná držení vašeho těla a zlepší nejen váš vzhled, ale hlavně váš pocit.

  

Pilates je metoda podobná power józe, jedná se v podstatě o sloučení prvků klasického rehabilitačního cvičení a východních cvičebních systémů, z nichž nejvíce patrný je vliv jógy. Při cvičení dochází k zapojení svalů za pomoci dechové kontroly. Je důležité, aby všechny pohyby vycházely ze svalů centra takzvaného "power house" (to znamená svaly břicha, beder a hýždí).

Pilates zpevňuje zádové, břišní a hýžďové svalstvo, rozvíjí sílu, ohebnost, rovnováhu, koordinaci a dýchání. Navíc zlepšuje celkové držení těla.

 

Při cvičení nezapomeňte na šest základních principů pilates:

1. Plynulost pohybů 

    U všech cviků děláte pomalé a vláčné pohyby  

2. Střed těla

     Každý pohyb by měl vycházet ze středu těla - při každém cvičení je tedy třeba vnímat břišní svaly, svalstvo zad

     i pánevního dna. 

3. Dýchání

    Při cvičení je třeba dýchat zhluboka a uvědoměle. Hluboký nádech podporuje okysličování krve, výdech 

    pomáhá aktivaci hlubokého svalstva.

4. Kontrola

    Všechny pohyby, které budete během cvičení provádět, musejí probíhat vědomě a řízeně.

5. Přesnost

   Jeden precizně provedený cvik vydá za deset nedbalých opakování.

6. Koncentrace

    Při cvičení je třeba se soustředit - zapomeňte na okolní svět.

 

Účinky Pilates - co nám dá ?

  • výrazně zvýší ohebnost a flexibilitu
  • zesílí a vytvaruje svaly, především svaly břicha, zad, paží, stehen bez mohutného nárůstu svalové hmoty, což ocení zvláště ženy
  • uvolní, zesílí a zlepší funkčnost kloubů, zejména kyčelních, ramenních, kolenních
  • zlepší držení těla a odbourá bolesti zad s tím spojené
  • vyrovnává svalové dysbalance
  • zlepší koncentraci, koordinaci a rovnováhu
  • naučí lépe využívat dýchání, zvýší kapacitu plic
  • působí na prevenci inkontinence
  • vhodná pohybová aktivita při osteoporóze
  • odbourává stres
  • poskytuje prostor pro uvědomění si vlastního těla a těla v pohybu

 

Pro koho je určen ?

  • není limitován věkem!
  • pro ženy a muže
  • pro lidi s nadváhou
  • pro těhotné
  • pro ženy po porodu
  • pro lidi se sedavým zaměstnáním
  • pro seniory
  • vhodná pohybová aktivita při osteoporóze a dalších civilizačních chorobách
  • pro ty, kteří z nějakého důvodu nemohou vykonávat pohybové aktivity zatěžující kardio-vaskulární systém
  • pro sportovce – jako doplněk ke sportům a pohybovým aktivitám, především tam, kde je opomíjena složka kvalitního strečinku a zapojování hlubokých svalů např. lední hokej, veslování, atletika, basketbal včetně sportů s jednostranným zaměřením, např. golf, tenis, kanoistika apod.
  • pro ty, kteří chtějí posilovat vlastní vahou – ideální k vypěstování pevných, štíhlých a dlouhých  svalů bez mohutného nárůstu svalové hmoty!
  • pro tanečníky

Přílohy