Přeskočit na obsah stránky

Video VacuShape
facebook

10 tipů, jak se motivovat ke cvičení

Pořád se odhodláváte začít cvičit, ale nikdy se nepřinutíte? Přestane

vás cvičení po pár dnech bavit? Následujících deset tipů vám pomůže

najít ztracenou motivaci a přimět se cvičit pravidelně.

 

1. Stanovte si dosažitelné cíle
Nemá cenu si slibovat, že budete cvičit pětkrát týdně, když víte, že to svého rozvrhu prostě nevměstnáte. Promyslete si, co můžete stihnout a určete si jeden hlavní cíl, kterého chcete dosáhnout (například zpevnit tělo, shodit pět kilo, připravit se na maraton). Podle svého času a cíle si naplánujte splnitelný cvičební rozvrh.

2. Odměňte se za dodržení plánu
Odměňte se za každý týden, kdy se vám podaří dodržet svůj cvičební plán. Odměnou může být třeba nový kousek oblečení,
vstupenka na koncert, poležení ve vaně s pěnou a podobně. Za splnění hlavního cíle si slibte něco, po čem už dlouho toužíte. Až cíle dosáhnete, nezapomeňte svůj slib splnit!

3. Veďte si cvičební deník
Pravidelně si zapisujte své pokroky (i případné neúspěchy). Pokud chcete například zhubnout, stanovte si jeden den v týdnu, kdy se zvážíte a váhu si poznamenáte.

4. Inspirujte se ostatními
Nalepte si na ledničku, nebo k počítači fotku člověka, jehož postava se vám líbí. Vynechejte ale všechny anorektické modelky, které vás budou jen zbytečně stresovat a vypěstujete si z nich maximálně poruchy příjmu potravy. Vyberte si někoho, kdo si postavu zlepšuje cvičením a vypadá zdravě.

5. Najděte si parťáka

Když budete chodit cvičit s někým dalším, snáze se přinutíte, protože nebudete chtít druhého zklamat. Po cvičení s kamarádkou nebo kamarádem můžete navíc zajít na kávu a probrat novinky z posledního týdne.

6. Udělejte si z cvičení zábavu
Pokud nesnášíte aerobic, nenuťte se do něj, i když vám všichni ostatní říkají, že jim přijde skvělý. Vyberte si cvičení, které vám osobně vyhovuje a při kterém se cítíte dobře.

7. Vytáhněte oblíbené kalhoty
Najděte svoje oblíbené kalhoty, do kterých se už pět let nevejdete. Nechte je ležet někde, kde je budete mít stále na očích a kde vám budou připomínat, jak můžete díky cvičení zase vypadat.

8. Zlepšení nálady
Když se vám nebude chtít jít cvičit, vzpomeňte si, jak skvěle jste se cítili po minulé hodině cvičení. Během sportu se v těle vyplavují endorfiny, které vás zbaví stresu a zlepší vám náladu. Proč se o to zbytečně ošidit?

9. Poslouchejte svou oblíbenou hudbu
Poslouchejte při cvičení svou oblíbenou hudbu, která vás vždycky dobře naladí. Cvičení vám pak bude lépe utíkat a budete se při něm bavit.

10. Vyzkoušejte něco nového
Nevydržíte dlouho u jednoho cvičení? Vyzkoušejte pravidelně něco nového. Najděte si lekce zajímavých druhů cvičení, zajděte na hodinu k jinému cvičiteli, nebo si zaběhejte na trase, kde jste zatím nikdy nebyli. Objevíte nová místa a poznáte další lidi, kteří vám mohou cvičení zpříjemnit.