V oblasti břicha se může vyskytovat také takzvaný útrobní tuk. Ten sice není vidět a netrápí vás tak v podobě nepěkných faldíků, ovšem ze zdravotního hlediska je neporovnatelně nebezpečnější než viditelný podkožní tuk. Obaluje totiž vaše orgány.

Břicho je opravud hodně problémová partie. Možná i nejproblémovější ze všech problémových. Zatímco u stehen nebo třeba paží vás trápí hlavně přebytečný tuk, u břicha se toho musí řešit mnohem více. K jeho nedokonalosti vede i špatné trávení, povolení neviditelných hlubokých svalů – například po porodu – či jeho vypoulení z důvodu špatného držení těla.

 

Aby toho nebylo málo, u spousty lidí se samozřejmě objevuje směsice různých faktorů. Pokud tedy chcete perfektní břicho, musíte se zamyslet nad tím, co všechno je třeba napravit.

Hned na začátek je ale důležité upozornit, že přebytku tuku v oblasti pasu se nikdy nezbavíte bez úpravy jídelníčku. „To, jestli máte ploché břicho bez nadbytečného tuku, ovlivňuje až z 80 procent vaše strava. Za dalších 20 procent odpovídá správné cvičení, řízení stresu, dostatek spánku a další faktory,“ upozorňuje nutriční terapeutka a inženýrka potravinářství Anna Jermářová.

A na co se zaměřit prvotně?

Probiotika jsou nezbytnost

Ještě dříve, než začnete pracovat na redukci tuků, dejte si do pořádku zažívání. Jedině zdravé správně fungující střevo dokáže zpracovat a zužitkovat všechny důležité živiny, které přijmete ze stravy, a hlavně nereaguje nepříjemným nafukováním. „Do jídelníčku proto zařaďte probiotika, což jsou bakterie upravující střevní mikroflóru. Obsahují je kysané mléčné nápoje, jogurty či fermentované potraviny,“ uvádí Mgr. Zuzana Douchová, výživová poradkyně a odborná garantka iniciativy Vím, co jím a piju.

A jeden bonus navíc: Díky probiotikům lépe odoláte nemocem

 

Trochu méně pečiva, prosím!

„Moje doporučení je snížit příjem obilovin v jídelníčku. Nadměrná konzumace pečiva a dalších potravin vyrobených především z pšenice má totiž za následek hromadění útrobního břišního tuku. Zkuste pečivo nahradit konzumací zdravého tuku a zeleniny. Tedy jíst více olivového oleje, avokáda, kokosových produktů, případně másla, ořechů a dalších přirozeně tučných potravin, jako je například losos,“ radí odbornice Anna Jermářová.

Pokud máte pečivo rádi a vzdát se ho nechcete, nevylučujte ho úplně. Pokuste se ho jíst méně a dejte přednost výrobkům celozrnným. Zkusit můžete třeba i žitný kváskový chleba, který je jedním ze skvělých zdrohů vlákniny.

Posilujte svaly, které nevidíte

Jasně. Vypadá hezky, když se ženě na břiše rýsují pevné svaly. Určitě proto neříkáme, že si je jednou nemůžete vypracovat. Každopádně aby se to povedlo, musíte mít pevný základ. A základem je stabilizační systém, respektive hluboko uložené svaly.

„Zapomeňte proto na zkracovačky a předkopávání nohou, a místo toho se zaměřte na posílení středu těla – takzvaných core svalů,“ radí Mgr. Martina Karasová, fyzioterapeutka a odborná garantka iniciativy Vím, co jím a piju.

Nevíte, jak core posilovat? Inspirujte se sestavou 5 cviků pro sexy ploché bříško (viz výše).

 

Narovnejte se!

Velmi častým problémem je i přílišné prohýbání v bederní části zad. „Dejte si pozor na to, jak stojíte. Nadměrné prohnutí se dá zlepšit cviky zaměřenými na uvolnění bederní páteře. Současně je ale nutno dostatečně posílit vnitřní břišní svaly,“ říká Martina Karasová.

Pomoci vám mohou různá rehabilitační cvičení, jóga nebo Pillates. Bezproblémového držení těla ale můžete dosáhnout i tím, že se naučíte správně dýchat!

 

Je břicho Vaše problémová partie?

 

Zdroj: www.prozeny.cz

Autor: Denisa Chnoupková